دسته‌بندی نشده

بستن پابند به چه معناست؟

بستن پابند به چه معناست؟

پابند، آذینی که قرن هاست زینت بخش پای زنان بوده است خلخل یا پابند چیست و پیشینه شکل گیری آن به چه دورانی باز می گردد؟ پابند همان طور که از نامش پیداست، زنجیر یا ابزار زینتی است که دور مچ پا بسته می شود. برخی از خلخال ها طوری طراحی شده اند که حلقه ای متصل به زنجیر دارند که این حلقه داخل انگشت پا جا می گیرد. چندین قرن است که دختران هندی خلخال به پا می بندند .این آذین پا در زبان هندی به نام های نُپور و پاتیلو شهرت دارد. هم چنین زنان مصری نیز از دوران (ما قبل تاریخ مصر) از پابند برای زینت پاهای خود بهره می گرفتند. در کشوری هم چون آمریکا، از دهه ۱۹۳۰میلادی تا اواخر قرن بیستم، پابند در طرح های رسمی و غیر رسمی مورد استفاده زنان و دختران قرار می گرفت و وسیله ای زینتی به شمار می رفت. در حالی که فرهنگ غربی زنان و مردان جوان هر دو اقدام به بستن پابندهای چرمی می کنند و برایشان این امر کاملا عادی است و نوعی مد و فشن به کار می رود، در برخی کشورها فقط زنان پا برهنه خلخال می بندند. پابند همانند کلیپس یکی از اکسسوری ها پر طرفدار در میان بانوان است . در ادامه با ما همراه باشید تا شما را  بیشتر با پابند آشنا کنیم .

پابندهای رسمی که اغلب از جنس نقره، طلای یا مهره های گران بها ساخته می شوند همیشه جنبه ی زینتی داشته اند و زنان از آن ها به عنوان زیورآلات استفاده می کنند. بد نیست بدانید در کشوری هم چون هند، خلخال یکی از ملزومات اصلی لباس عروس است که باید همراه ساری مورد استفاده قرار گیرد. در ایران نیز پابند از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است و در شکل ها طرح ها و جنس های مختلف در بازار موجود است. گالری سوشیانت نمونه ای از زیبایی های پابند در مجموعه ی خود دارد که می توانید از طرح و قیمت هر کدامشان اطلاعات بیشتری کسب کنید.

پابند از مواد گوناگونی ساخته می شود. رایج ترین پابند ها از جنس طلا و نقره هستند. اما نمونه های ارزان قیمتی از جنس  چرم پلاستیک ، نایلون ، کاموا و … نیز در بازار موجود هستند . پابند و خلخال از جمله زیورآلاتی هستند که بسیار محبوب اند که می تواند به راحتی ظاهر و استایل شما را تغییر دهد و جلوه ای خاص به لباس های عادی شما ببخشد. این دسته از زیورآلات به ویژه در فصل های گرم سال محبوبیت بسیار زیادی دارند. با این وجود پابندها مسیر های طولانی ای را در دل تاریخ طی کرده اند تا به شکل امروزی در دنیای مد ظاهر شوند و در خیابان ها و ویترین مغازه ها در کنار ما حضور داشته باشند. همچنین نحوه ی پوشیدن و خرید پابندها نیز، مانند سایر زیورآلات، به عوامل مختلفی بستگی دارد.

مانند سایر زیور آلات، برای خرید پابند ها نیز باید به نکاتی توجه داشته باشید. این نکات در عین سادگی به شما اطمینان را می دهند که پابندی با کیفیت و هم چنین متناسب با استایل خود انتخاب و خریداری کرده اید. اولین و مهم ترین نکته در خرید هر نوع زیور آلات، طرح و همچنین روحیات درونی شما است. توجه داشته باشید که زیور آلات تکمیل کننده ی ظاهر و استایل ما هستند و انتخاب آنها می تواند بار معنایی داشته باشد، چرا که هر کسی زیورآلات مورد علاقه ی خود را استفاده می کند و این نشان دهنده رابطه ی تنگاتنگ زیورآلات با سلیقه ها و روحیات ما است.

پابند ها نیز مانند سایر زیور آلات آینه ای از حالات، شخصیت و علایق درونی ما هستند ، بنابراین به هنگام خرید زیورآلات و همچنین پابند مورد علاقه خود به این نکته دقت کنید. بهتر است پابندی که انتخاب می کنید کمی از سایز های مچ پای شما بزرگتر باشد. در این صورت پوست این نواحی را از هر گونه آسیب احتمالی ای محافظت می کنید و همچنین شل بودن پابند در اطراف مچ پای شما، زیبایی آن را دو چندان می کند. به هنگام خرید پابند مورد علاقه خود، بدون شک با دنیای بسیار متنوعی از طرح ها روبرو خواهید شد.

بستن پابند به چه معناست؟

پابند یا به عبارتی دیگر خلخال، یکی از زیور آلات محبوب در میان بانوان به خصوص خانم های جوان و دختران است. استفاده از پابند تنها مختص زمان کنونی نیست و از هزاران سال پیش در میان زنان کشورهای مختلف جهان کاربرد داشته است. بستن پابند در گذشته تا به امروز معناهای متفاوتی داشته است . علاوه بر فواید بستن پابند معنی استفاده از این زیور آلات و همچنین نماد آن در فرهنگ های مختلف با یکدیگر متفاوت است. اما به طور کلی پابند در لغت به معنای بستن اسیر کردن و شیقته کردن است. همانطور که بیان کردیم در بسیاری از کشورها از این وسیله بیشتر استفاده می شود اما بستن پابند نماد چیست؟ در کشور مصر انداختن پابند نماد ثروت و داشتن مقام اجتماعی بالا است و به همین دلیل بسیاری از پادشاهان نیز از پابند استفاده می کردند.

در تاریخچه ی کشور هندوستان انداختن پابند نماد متاهل بودن و ازدواج است . در بسیاری از کشورهای اروپایی نماد زییایی و برخی از افراد به صورت روزانه از این زیورآلات استفاده می کنند.

در کشور ایران نیز این وسیله سال هایی است که طرفداران زیادی پیدا کرده و نماد جذابیت، جوانی و زییایی است. اما به طور کلی در بسیاری از فرهنگ ها بر این باورند که بستن پابند در پا چپ نشانه متاهل بودن و معنی بستن پابند در پا راست نشانه مجرد بودن است‌ .

معرفی انواع پابند گالری سوشیانت

گالری سوشیانت انواع مدل پابندهای نگین دار ، ساده ، آویزی و… را دارد و با قیمت های مناسب آنها را به فروش می رساند . پابند اروپایی D_004 یکی از زیباترین و پر فروش ترین پابند های گالری است که ظاهر زیبایی دارد . همچنین پابند اروپایی G_008، یک پابند ظریف و نقره ای زیبایی است و پابند اروپایی F_007 یک پابند زیبا با اویز های مروارید و صدف است.

 

پابندهای گالری سوشیانت بسیار زیبا جذاب و قیمت مناسبی دارد و یکی از معتبر ترین سایت های زیورآلات و اکسسوری است. اگر زیبایی استایلتان برایتان مهم است با خرید کردن از این پابند های ظریف و جذاب به استایلتان زیبایی چندانی ببخشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *