دسته‌بندی نشده

چرا نباید شب ها با موی باز بخوابیم؟

چرا نباید شب ها با موی باز بخوابیم؟

شاید این مشکل برای شما هم پیش آمده باشد ، زمانی که با موهای باز می خوابید و هنگامی که از خواب بیدار می شوید، موهایتان دچار گره خوردگی و وزی خواهد شد . متاسفانه بسیاری از خانم ها احساس می کنند خوابیدن با موی باز بهتر است ، اما آیا از عوارض خوابیدن با موی باز اطلاع دارید ؟ چرا نباید شب ها با موی باز بخوابیم؟ در این مطلب قصد داریم بیشتر به این موضوع بپردازیم ، پس تا آخر این مطلب با ما همراه باشید .

همه ما دوست داریم موهایی زیبا و خوش حالت داشته باشیم ، اما برخی از رفتارهای نادرست ما باعث موخوره ، وزی و حتی گرده خوردگی موها می شود . یکی از بدترین رفتارهای ما این است که خوابیدن با موی باز را بیشتر ترجیح می دهیم . در واقع ممکن است تا صبح چندین بار در تخت خواب غلت بزنیم و به همین دلیل صبح که از خواب بیدار می شویم با گرده خوردگی شدید موها همراه خواهیم بود که اغلب شانه کردن موها برایمان سخت می شود . یکی دیگر از بدترین مواردی که ممکن است باعث آسیب دیدن موهایمان در طول شب شود ، استفاده از کش موی بی کیفیت برای بستن مو است .

برای حفظ سلامتی پوست و موهایتان ، توصیه می کنیم موهایتان را هفته ای 3 بار بشویید . معمولا موها محل مناسبی برای رشد باکتری ها هستند و به همین دلیل ضروری است که با موهای تمیز به رخت خواب بروید . متاسفانه خوابیدن با موی باز اغلب باعث عوارض جبران ناپذیری مانند جوش صورت ، آسیب دیدگی موها ، ریزش مو و بسیاری از عوارض دیگر را به همراه دارد که در این مطلب می خواهیم عوارض این روش را با هم بررسی کنیم و نحوه ی مراقبت بهتر از موها در طول شب را به شما می آموزیم .

عوارض خوابیدن با موی باز

گره خوردگی مو

زمانی که می خوابیم ممکن است تا صبح حداقل چندبار در خواب غلت بزنیم و در همین حین احتمال دارد در میان موهایتان گره خوردگی بالایی ایجاد شود. گره خوردگی موها اغلب به خاطر سایشی که در هنگام مالیده شدن مو‌ها به روبالشی ایجاد می شود. در واقع این موضوع مهم نه تنها باعث می‌شود با مو‌های گره خورده از خواب بیدار شوید، بلکه تکرار این صدمه هم ممکن است در نهایت باعث نازک و ضعیف شدن تارهای مو شود.

ایجاد جوش روی صورت

از مهمترین و اصلی ترین عوارض خوابیدن با موی باز ، ایجاد جوش و آکنه بر روی صورت است . موها بستری برای رشد با کتری ها و تجمع آلودگی ها هستند و به همین دلیل زمانی که تارهای مو در طول شب روی صورت می افتد، باعث جوش و آکنه خواهد شد .  اگر پوست حساس و مستعد جوش دارید، توصیه می شود موهایتان را از صورت دور نگه دارید. در طول شب پوست تسکین می یابد و نفس می کشد و به همین علت باکتری ها به راحتی به داخل منافذ جذب می شوند و با مسدود شدن منافذ اغلب جوش های بزرگ با التهاب روی صورت ایجاد می شود .

کاهش رشد موها

زمانی که موها حالت وزی پیدا می کنند ، بیشتر دچار گره خوردگی خواهند شد ، به همین دلیل ممکن است رشد موها متوقف شود . مو‌های سر وقتی که گره می‌خورند، کوتیکول تارهای مو بلند شده و باز می ماند . موهایی آسیب دیده معمولا رشد بسیار کندی دارند و اگر دوست دارید مو‌های بلندی داشته باشید، شب‌ها هنگام خواب حتماً از موهایتان مراقبت کنید.

وزی موها

کسانی که موهای نازک و فری دارند ، بهتر می دانند که خوابیدن با موی باز می تواند چه عوارض و مشکلاتی را در هنگام صبح به همراه داشته باشد . در واقع ممکن است زمانی که خوابید ، موها زیر دست گیر کند و تا صبح چندین بار کشیده شود . به طور کلی این یکی از عوامل وزی مو است و پیشنهاد می کنیم با موهای باز نخوابید تا مشکلات وزی مو برایتان ایجاد نشود .

موخوره

یکی از ناخوشایندترین اتفاقاتی که می تواند برای موهای سر اتفاق بیافتد و معمولا راه درمانی ندارد، موخوره است . موخوره تنها یک مشکل آزاردهنده نیست، بلکه اگر پیشرفت کند و مقدار آن زیاد باشد می تواند ظاهری نامرتب هم به مو‌هایمان بدهد. باید بدانید اگر قبل از خواب موهایتان را نبندید، همه ی آن غلت‌هایی که در خواب می‌زنید، ممکن است به موهایتان آسیب جدی وارد شود و در نهایت باعث شکستن تار‌های مو و بروز موخوره شود.

عوارض خوابیدن با موی باز

 

چگونه از موهای خود در هنگام خواب مراقبت کنیم؟

موهای خود را با اسکرانچی ببندید

یکی از بهترین روش ها بستن مو برای جلوگیری از بهم ریختگی موها و موخوره ، استفاده از کش موی اسکرانچی است . کش موی اسکرانچی یکی از زیباترین و بهترین اکسسوری ها برای بستن مو است و می توانید آن را با لباس خوابتان ست کنید . برای خرید اسکرانچی با کیفیت می توانی آن را زا فروشگاه های معتبر مانند گالری سوشیانت خریداری نمایید . اسکرانچی از راحت ترین روش بستن مو است که کمک می کند خواب آرام و راحتی داشته باشید .

موهایتان را شل ببافید

یکی دیگر از بهترین روش ها برای بستن موها ، بافت شل و بزرگ است . بافت یک روش قدیمی برای بستن مو است که اغلب با این روش می توانید از موهای خود در برابر گره خوردگی و موخوره محافظت کنید . انتهای موهایتان را با چلگیس ببندید تا زمانی که در خواب هستید ، بافت موهایتان باز نشود .

استفاده از کلاه خواب از جنس ساتن

استفاده از کلاه خواب معمولا یکی از روش های بسیار ساده است که بسیاری از بانوان از این روش کاربردی برای نگه داشتن موها در کلاه کمک می گیرند . سعی کنید از کلاه خواب از جنس ساتن استفاده کنید . رنگ کلاه خواب را با لباس خوابتان ست کنید . در ابتدا موهای خود را با دست جمع کنید و سپس کلاه را روی موهای خود بکشید و مرتب کنید تا یک تار مو در بیرون کلاه باقی نماند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *